RSS

Tag Archives: traitor

How Jared Kushner Committed Perjury and His Newspaper Colluded With Russian Spies

Probably slated for the third round of Mueller indictments (After the Flynn family), Chumph son-in-law Jared Kushner is being investigated for back door deals with Wikileaks and Putin’s KGB.

Kushner perjured himself in testimony before Congress, declaring the he, and non of the Chumph staff ever had contact with Wikileaks or the Russians,

That’s bald faced lie.

How Jared Kushner’s Newspaper Became a Favorite Outlet for WikiLeaks Election Hacks

The New York Observer, owned by Trump’s son-in-law, was a friendly outlet for the 2016 Russian hackers.

White House senior advisor Jared Kushner at a meeting with U.S. President Donald Trump and Chinese President Xi Jinping on Nov. 9 in Beijing, China. (Thomas Peter-Pool/Getty Images)In the fall of 2014, Julian Assange, the embattled head of WikiLeaks, was meeting with a steady stream of supportive journalists in the Ecuadorian Embassy in London, where he had taken refuge to avoid extradition to Sweden on sexual assault charges. Among those seeking an audience with Assange was a freelancer working for the New York Observer, the newspaper owned and published by President Donald Trump’s son-in-law and key advisor, Jared Kushner.

Ken Kurson, the newspaper’s editor in chief — along with a freelance writer he’d hired — helped arrange a “no-holds-barred” interview with Assange that October.

“My editor Ken Kurson (kkurson@observer.com) and I are very interested in an interview with Julian Assange. This would be a cover story.… We will be in London the first week of October,” wrote Jacques Hyzagi, a freelance reporter for the Observer, to a press consultant who arranged interviews for WikiLeaks.

Kurson, when contacted by Foreign Policy, said he did not attend that meeting and has never communicated with Assange; he insists that the profile was Hyzagi’s idea. “We ran an interview pitched to us by a freelancer,” he wrote in an email.

“I have never communicated in any way with Julian Assange and this sort of fact-free, evidenceless charge is analogous to pizzagate and other totally ludicrous conspiracies,” he added.

Hyzagi did not respond to multiple requests for an interview.

Yet a series of exchanges between Hyzagi and the WikiLeaks representative indicated that a meeting involving Kurson and Assange was in the works; at one point Leonardo DiCaprio was invited to tag along, according to emails obtained by FP. (DiCaprio did not end up attending.)

After that, the plan was to travel to Moscow to meet with Edward Snowden, the former U.S. National Security Agency contractor. Snowden’s team declined a request for an interview from Hyzagi, according to Ben Wizner, Snowden’s attorney at the American Civil Liberties Union.

Hyzagi’s meeting with Assange resulted in a friendly feature in the Observer and kicked off a long-running series of laudatory articles about the WikiLeaks founder — many of those stories including exclusive details about the Australian transparency advocate. Later, the Observer also became a favored outlet of Guccifer 2.0, a suspected Russian hacker, who along with WikiLeaks released troves of emails from the Democratic National Committee (DNC). WikiLeaks tweeted some of the Observer’s coverage, including stories expressing doubt that the Russians had meddled in the 2016 U.S. presidential election.

Kushner has long denied any collusion with the Russian government, which is suspected of targeting the 2016 election, but his newspaper proved a favored conduit for hacks, which the U.S. intelligence community says were carried out on Kremlin orders. The Observer was not the only outlet that received exclusive access to Guccifer 2.0 documents — or those from other outlets such as DC Leaks, widely believed to be part of the same campaign — but it was the only one owned by someone who was part of the Trump campaign.

“This would be of significant interest to law enforcement and investigators,” John Sipher, a former CIA officer who worked in Russia, wrote in an email to FP.

 

 

Advertisements
 

Tags: , , , , , , , , , , ,

Feds Apparently Have Flipped Witness Against Michael Flynn

Yeah they got him, squealing away in a Federal hideout.

Related image

Did the Feds Flip Turkish Businessman Reza Zarrab—and Could He Bring Down Michael Flynn?

Reza Zarrab, whose trial for allegedly cheating U.S. sanctions is scheduled to begin in days, was secretly removed from a federal prison and may be working with prosecutors.

A man who may be part of special counsel Robert Mueller’s probe of alleged misdoings by President Donald Trump’s campaign and administration was secretly removed from a federal prison this month.

Mueller is reportedly looking at a December meeting blocks from Trump Tower where Michael Flynn—shortly before Trump became president and named him national security adviser—was reportedly offered upward of $15 million if he could help Turkey win the extradition of cleric Fethullah Gülen as well as the release of gold trader Reza Zarrab.

Now it appears Zarrab, whose trial for allegedly cheating U.S. sanctions by facilitating gold-for-gas deals between Turkey and Iran is scheduled to begin in just days, may be working with federal prosecutors.

Last month, lawyers for his co-defendant, bank manager Mehmet Atilla, remarked sardonically in court filings that Zarrab, the man at the root of the charges facing their client, had all but vanished, and it seemed “likely that Mr. Atilla will be the only defendant appearing at trial.”

The Bureau of Prisons website shows that Zarrab was released from BOP custody on Nov. 8. He had been held at the Metropolitan Correctional Center, a federal administrative prison near the Southern District of New York courthouse, before then.

Zarrab has not filed any court documents in the last month. His attorney, Benjamin Brafman, told The Daily Beast he would not be at the final pre-trial conference on Thursday. Flynn’s lawyer did not return a request for comment Wednesday evening.

“All I can tell you is that he is in federal custody,” Nick Biase, a spokesman for the U.S. Attorney’s Office for the Southern District of New York, told The Daily Beast.

 

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Another $10 Million for the Chumph’s Head

Hay…Now we are talking!

Get a few more of these and counter the Russian commie trolls who have turned tie white-wing into their little prison B*&*s.

IMPEACH the POS Traitor!

Tom Steyer launches $10 million campaign to impeach Trump

Democratic mega-donor and billionaire environmentalist Tom Steyer is spending what an aide says is “well over $10 million” on a national TV adcampaign Friday calling for President Donald Trump’s impeachment.

The campaign is a bid by Steyer — who has not ruled out a run for office himself — to “demand that elected officials take a stand” on an issue Democratic leaders have so far largely avoided.
Democratic megadonor Steyer mulls run for office amid 'complete crisis'
“A Republican Congress once impeached a president for far less. And today, people in Congress and his own administration know that this President is a clear and present danger who is mentally unstable and armed with nuclear weapons,” Steyer says in the ad, which largely features him speaking directly to the camera.
The ads are running on broadcast stations in New York and California and nationally on cable television. Accompanying the TV ads is what a Steyer aide said is a seven-figure digital ad buy intended to get the minute-long spot a large audience online.
Steyer is paying for the ads himself, and they are not part of his NextGen America political apparatus.
Instead, the ads point to a new website — NeedToImpeach.com — which features an open letter where Steyer takes clear aim at California Sen. Dianne Feinstein, citing — without using her name — Feinstein’s comment that Trump “can be a good President.” Feinstein has since downplayed the comment.
In the letter, Steyer hits Trump for ending protections for undocumented immigrants brought into the United States as children, for “actively sabotaging” Obamacare, and for “repealing clean air protections and unleashing polluters.”
“He has threatened to reduce aid for millions of American citizens in Puerto Rico who are struggling to survive without drinkable water or electricity — a move that would be a total dereliction of his duty. And every day, Americans are left bracing for a Twitter screed that could set off a nuclear war. These actions represent systemic attacks on our nation’s future,” Steyer writes.
Steyer is openly mulling a run in California’s primary against Feinstein next year. State Senate Democratic leader Kevin de León has already entered that race, challenging Feinstein from the left. Steyer has also considered running for California governor in 2018 or president in 2020.
Most Democrats have not yet publicly broached the subject of impeachment — though Reps. Al Green of Texas and Brad Sherman of California have each introduced articles of impeachment in the House, and Rep. Steve Cohen of Tennessee plans to do so.
Former White House chief strategist Steve Bannon warned Trump about the 25th Amendment, which allows a majority of the Cabinet to vote to remove a sitting president, Vanity Fair recently reported.
 

Tags: , , , , , , , ,

Can’t Work for a Criminal – DEA Chief Resigns

How could any Law Enforcement official work for the criminal/racist Chumph? Or work with a racist like Sessions.

Seems to me to be a violation of any professional ethics to work for a traitor and criminal who abuses the Constitution and ignores the Law.

Image result for trump in orange jumpsuit

Acting DEA Chief Chuck Rosenberg Plans To Resign

Chuck Rosenberg, acting head of the Drug Enforcement Administration, will resign at the end of the month.

Rosenberg, a holdover from President Barack Obama’s administration, announced Tuesday that he would be stepping down from the DEA and leaving the Department of Justice, according to an email sent to DEA staff and obtained by The Washington Post and The New York Times. HuffPost also confirmed the contents of the email with sources who have an understanding of internal DEA matters. Anonymous law enforcement officials told the Times that Rosenberg had become “convinced that President Trump had little respect for the law.”

“The neighborhoods in which we live are better for your commitment to the rule of law, dedication to the cause of justice, and perseverance in the face of adversity,” Rosenberg wrote, according to the Post. “You will continue to do great things. I will continue to root for you, now from the sidelines.”

It’s not immediately clear who will replace Rosenberg, who has been acting head of the DEA since 2015. According to a source with knowledge of internal discussions at the DEA who was not authorized to speak on the matter, Col. Joseph Fuentes, head of the New Jersey State Police, was believed to be a leading candidate to replace Rosenberg.

Trump’s selection of a permanent successor would likely set up a contentious confirmation battle, which could serve as a proxy for a larger ongoing debate over the nation’s drug laws.

 

 

Tags: , , , , , , ,

Manafort Tries to Flee To Escape Indictment

The second of the Chumph Cartel to face indictment, tries the old escape to a country (probably Russia) where the US has no extradition agreement.

Good way to wind up in an orange jumpsuit…Before the trial.

The Chumph rats are beginning to run!

Image result for orange prison suit

The ever fashionable orange jumpsuit. Custom fitted for CHumph traitors.

 

Manafort planning to leave US — as Mueller’s team prepares to indict him in Russia probe

Paul Manafort is planning to leave the country soon, after he was reportedly notified that he will be indicted by federal prosecutors working for special counsel Robert Mueller.

The former campaign chairman for President Donald Trump has been targeted by investigators probing alleged Russian interference in the U.S. election, and a New York Times report revealed he had continued lobbying on behalf of foreign interests.

Right around the time Manafort’s home was raided before dawn by federal agents, the newspaper reported, he started working for groups allied with Iraq’s Kurdish minority to promote a referendum for independence that’s officially opposed by the U.S.

Federal prosecutors warned Manafort afterward that they planned to indict him — and the former campaign chairman began making plans to travel overseas.

Manafort has traveled to the Kurdistan region since he was approached by an intermediary for the Iraqi Kurdish leader Massoud Barzani’s son, the newspaper reported.

One of his business associates is already in Iraq preparing for Monday’s referendum, and Manafort himself may soon return for the vote, the newspaper reported.

 

Tags: , , , , , , , , , ,

How Conservative Drudge Report Became Russian Propaganda Tool

The Russians didn’t just screw the red hat wearing Chumph fools – they screwed their favorite news sources as well. By now, the Russians use of bots to control Breitbart and Alex Jones’ Infowars site are well known. The Russians, given free reign by white wing press whose journalistic integrity is only just below that of supermarket tabloids announcing the latest sighting of Elvis, or little green men from Mars. The formula to get them to bend over was simple, make it salacious and anti-Liberal. Within those confines the slow-witted ignorati would absorb and believe anything.

Here is how the Russians turned Drudge into their sock puppet, and turned him into a “Useful Idiot”-

How Matt Drudge became the pipeline for Russian propaganda

Drudge Report has linked nearly 400 times to RT, Sputnik News, TASS since 2012

On July 17, 2014, Malaysia Airlines Flight MH17 was shot down over eastern Ukraine, killing 298 passengers and crew. The next day, President Barack Obama alleged that the responsible parties were Russian-backed separatists seizing territory in the region following Russia’s annexation of Crimea. Obama’s statement came amid a furious effort by Russian propaganda outlets to foster confusion about the act. In their telling, the tragedy had actually been a failed attempt by Ukrainians to shoot down President Vladimir Putin’s plane.

The Russian propaganda effort received a substantial boost when right-wing internet journalist Matt Drudge highlighted a story on the topic from RT.com, the website of the Russian government-backed English-language news channel RT. Drudge titled the resulting item on the Drudge Report, his highly trafficked link aggregation website, “RT: Putin’s plane might have been target…” in bright red text.

After Drudge propelled the RT story to his massive audience, it was picked up by right-wing U.S. conspiracy websites. (Others on the right warned that Drudge had gone too far by aiding a Russian disinformation campaign.)

This was not an anomaly. Drudge has for years used his site as a web traffic pipeline for Russian propaganda sites, directing his massive audience to nearly 400 stories from RT.com and fellow Russian-government-run English-language news sites SputnikNews.com and TASS.com since the beginning of 2012, according to a Media Matters review. Those numbers spiked in 2016, when Drudge collectively linked to the three sites 122 times.

Drudge’s increasing affinity for and proliferation of Russian propaganda comes amid what The New York Timescalls “a new information war Russia is waging against the West.”

RT and Sputnik News are part of what the Times’ Jim Rutenberg has termed “the most effective propaganda operation of the 21st century so far,” a coordinated network of state-controlled TV and online media outlets and social media accounts that take advantage of the traditional protections of Western liberal democracies to undermine public confidence in the governments of those nations. TASS, which has received less attention in the United States, is a Russian news agency similar to The Associated Press but owned by the state.

Russia’s English-language propaganda operation came under increasing scrutiny from the U.S. intelligence community during and following the 2016 presidential election, during which, according to U.S. intelligence agencies, it was part of an effort to bolster now-President Donald Trump’s campaign. Mixing slanted coverage with outright lies, the state media effort promotes an anti-establishment worldview featuring criticisms of the U.S. from both the far left and far right, packaged with the same strategies used by modern American news outlets to increase viewership.

When the Kremlin’s interests converge with the right’s interests in undermining Democratic politicians like former President Barack Obama and former Democratic presidential nominee Hillary Clinton, its outlets find prominent allies in the U.S. conservative media landscape. As Andrew Feinberg, the former White House correspondent for Sputnik News, has explained, the Russian media outlets are part of the “right-wing media ecosystem,” with their stories picked up and promoted by prominent far-right news sites like Breitbart.com and conspiracy theorist Alex Jones’ Infowars.com.

For decades, Drudge has played a dominant role in that ecosystem. The Drudge Report is one of the most highly trafficked news websites in the country, and because it simply aggregates links, it is the top source of referral traffic to a host of right-wing and mainstream news websites. That ability to create a firehose of traffic leads some reporters, especially on the right, to craft stories for the explicit purpose of getting Drudge links, allowing him to serve as the media’s assignment editor. And the media outlets benefiting from that traffic are not only U.S. traditional media or conservative outlets, but the press organs of one of the nation’s top adversaries.

To measure this effect, Media Matters wrote a program to crawl through Drudge’s archives and create an index of all instances in which the website linked to pages that included the URLs “rt.com,” “sputniknews.com,” or “tass.com.”

We found that the Drudge Report has promoted dozens of RT articles every year since 2012. Soon after Sputnik launched in November 2014, it, too, began regularly receiving attention from Drudge. TASS articles receive much less promotion, but Drudge’s website features a permanent link to the TASS main page (listed as ITAR-TASS).

As the U.S. presidential race and Russia’s machinations both escalated in 2015, the number of Russian propaganda articles promoted by Drudge shot up to 79 for the year. The total jumped again to a high of 122 articles in 2016, before dropping down to 45 this year through September 18.

The articles Drudge highlighted cover a wide range of U.S. and international topics, but — as one might expect from the content of Russian propaganda outlets — many fall into discrete categories that fit the interests of the Kremlin.

During the 2016 presidential campaign, for example, several of the Drudge-promoted articles reported on the contents of emails and voicemails the U.S. intelligence community says were stolen from the Democratic National Committee or former Clinton campaign chair John Podesta by Russian hackers.

Others promoted the claims of WikiLeaks founder and former RT host Julian Assange. Drudge highlightedcoverage from Russian propaganda outlets of his attacks on Clinton and his contradiction of the U.S. intelligence community over whether Russia was the source of the Democratic emails he published.

Drudge has also regularly turned to RT and Sputnik for unskeptical coverage of statements from Putin and other Kremlin officials, including their denials of Russian election interference, their criticisms of the U.S. role in Syria, and their efforts to undermine NATO members.

And he’s frequently highlighted the Russian outlets’ conspiracy theories and hysterics, including their reports on meetings of the “mysterious Bilderberg Group,” debunked claims that Google manipulated its search results to favor Clinton, and warnings of increasing Western support for satanism.

Drudge’s affinity for Russian president Vladimir Putin and his propaganda outlets is undoubtedly a major asset for the Kremlin. Drudge has rare power as a media gatekeeper due to his unusual ability to push reporting from previously unknown outlets to a massive audience.

Jones’ Infowars — also a favorite of the Russian government — is a case study in the potential impact of sustained promotion from Drudge. A 2013 Media Matters study found that the Drudge Report linked to Infowars hundreds of times over the previous two years, giving the conspiracy theory website crucial exposure to the rest of the right-wing media space.

As Jones himself put it, Drudge was the “one source who really helped us break out, who took our information, helped to punch it out to an even more effective level.”

Putin could say the same.

 

Tags: , , , , , , , , , , , ,

CEOs Quit Chumph Cyber Security Commission

Unable to stand the lies and bullshit any longer, as well as Putin’s Bitch’s sellout of our national cyber infrastructure to Russia…The first 8 CEOs have quit the Chumph’s advisory panel.

 

 

Tags: , , , , , , , , , ,

 
%d bloggers like this: