RSS

Alex Jones, The Chumph’s Source For Alt-Truth Legal Problems Mount

Yet another of the white-right Chumph media sources is facing major legal problems. On top of a bloddy divorce which is airing some really ugly underwear, companies harmed by “Infowars” fake “news” are beginning to fire back.

Chobani sues Alex Jones after Infowars host links yogurt company's welcoming of refugees to Idaho violence

Alex Jones…Soon to join the list of white-wing departed talking heads?

Chobani sues Alex Jones after Infowars host links yogurt company’s welcoming of refugees to Idaho violence

The Infowars host has made unfounded claims linking the company to a sexual assault committed by refugees

Alex Jones is already receiving bad press from his child custody case, and now he is on the receiving end of a lawsuit that could even further embarrass the right-wing provocateur.

Chobani, an Idaho-based company that makes Greek yogurt, is suing Alex Jones by claiming that the notorious conspiracy theorist falsely linked the company, its owner Hamdi Ulukaya, and the community of Twin Falls to a sexual assault case that occurred in the area, according to a report by the Idaho Statesman. The company employees more than 300 refugees both in Twin Falls and at another plant in upstate New York, and Ulukaya himself is a well-known advocate for the refugee community.

Unfortunately for him, Jones and other right-wing conspiracy theorists seized upon the sexual assault of a 5-year-old girl by three refugees as fodder for their anti-immigrant agenda. Both police and prosecutors have dismissed many of their claims, including that the girl was raped (authorities say she was inappropriately touched by one of the men while the other two filmed him), that she was held at knifepoint (authorities say there was no knife present), and that the local police attempted to cover up the crime. As NBC noted:

During the video, an Infowars reporter republished statements that claimed the Chobani plant brought crime and tuberculosis since it opened the plant five years ago while also pointing out previous reports of its willingness to hire refugees in Twin Falls.

In one of the articles identified by Chobani as being fake news, Infowars claimed that “as the Turkish billionaire brings in foreign workers with tens of millions in taxpayer subsidies, Twin Falls, Idaho, has seen a 500 percent increase in tuberculosis and two high profile refugee rape cases in the last two months, including the gang rape of a 5-year-old girl.”

 In addition to $10,000 in damages (as well as attorney fees and punitive compensation), Chobani is demanding that Infowars retract its claims as incorrect. They are also accusing Infowars of violating the Idaho Consumer Protection Act.
 

Tags: , , , , , , ,

Depiddy Lawn Jockey Faces Criminal Investigation

Wonder if they will give the boy an orange cowboy hat to go with his new uniform?

Sheriff David Clarke, who is really the supervisor of the jail in Milwaukee County, Wisconsin is in serious trouble. At least four deaths have occurred in his jails under questionable circumstances. There appears to be a pattern of prisoner abuse and brutality at the jail, including an incident where a pregnant prisoner was chained to a bed during childbirth. In a case resulting in a Federal Lawsuit, a woman was confined to solitary, without medical attention. She was 8 1/ months pregnant, was denied medical care, and her baby, born alive, died soon after.

Evidence has also come out that the Depiddy also tried to get the County Coroner to cover up the causes of the deaths.

DA Begins Official Inquest Before Considering Charges

Prosecutors say Milwaukee County Jail officers cut off an inmate’s water for seven consecutive days before the man died of dehydration.

Milwaukee County Assistant District Attorney Kurt Bentley told jurors at an inquest Monday that the inmate, Terrill Thomas, was mentally unstable and unable to ask for help before he died in his cell in April 2016.

The DA’s office is asking a jury for advice on whether there’s probable cause that a crime was committed in Thomas’ death. The medical examiner has already ruled Thomas died because of dehydration.

Testimony and documents at the inquest revealed Thomas was moved to a solitary disciplinary unit where his water was cut off after he used a mattress to flood his cell in another jail unit.

Separately, Thomas’ children have filed a federal civil suit, saying their father’s treatment by Milwaukee County Sheriff David Clarke and his staff amounts to torture.

Attorney Walter Stern represents three of Thomas’ children. As he left the courtroom Monday afternoon, Stern said it was an interesting day.

“There was a police report indicating that this man was asking for, or begging for water,” Stern said. “Put it all together and it looks like there was profound dehydration.”

Thomas’ death was one of four at the Milwaukee County Jail last year, but Clarke won’t be a witness in the inquest. Milwaukee County District Attorney John Chisholm said don’t read anything into that.

“I don’t think anybody should draw any conclusions. This is really a fact-based investigation,and so, what you try to do is limit yourself to people who have direct knowledge of the incident itself,” Chisholm said.

The inquest may last all week. The prosecutor’s office will then decide whether to file charges.

Terrill Thomas

Terill Thomas, a mentally ill man was placed in solitary, and denied water for 7 days. He died of severe dehydration.

Kristina Fiebrink

Kristina Fiebrink died on August 28th after she was arrested and booked on August 24th. The lawsuit says “despite exhibiting signs and symptoms of acute heroin and alcohol intoxication, Fiebrink was never placed on preventative detoxification protocol, seen by a doctor, provided withdrawal medication or placed on a heightened observation level.”

Michael Madden

Michael Madden died on October 28th. The lawsuit says he was suffering from a heart condition which he had had since birth, as well as a heroin addiction. The lawsuit says he “received little to no health care while in the Justice Facility.” He suffered a seizure, rendering him unconscious, and passed away.

Shade Swayzer

Sade Swazer, a pregnant, mentally ill woman confined to solitary. No medical care was provided – her baby dies soon after birth in the cell.

 
Leave a comment

Posted by on April 26, 2017 in Black Conservatives

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Faux News Racism Suit Gets a Lot Bigger and Adds to Federal Grand Jury Probe

To the white-right types who believe that racial discrimination and sexual harassment don’t have have any real teeth due to years of white-right judges watering down penalties and making the wall of proof required for plaintiffs to make a case much higher…

Guess what?

If the company is publicly traded you could be hit from two directions. The first is a shareholder lawsuit, based on loss of value and irresponsible handling of corporate finances. The second is a Federal charge based on loss of potential revenue, and as such shareholder return due to paying off lawsuits and continuing racist and misogynist behavior.

The fact that the network’s ratings are beginning to crumble reduces the “worth” of the company, and if I were a shareholder right now…I would be looking for some heads to start rolling. The beginning of which would be among the first and second tier senior management. You not only fire the asshole who caused the pain…You fire the assholes who enabled that behavior. Then you take a real close look at the Middle-Management hired by those Senior Managers, because they were likely selected for their sharing the same views.

Few companies are willing to do this sort of top-down housecleaning. Which is why a lot of these companies wind up as side notes of failed corporations in the history books.

The issue here is, you know and I know that AG Jeff Sessions isn’t going to pursue any sort of racial discrimination lawsuit – and likely will try and block the Federal Investigation to protect his KKK friends. He is the bigot’s biggest protector. So, it will  likely wind up that the SEC does the heavy lifting here.

Fox News anchor joins lawsuit alleging racial discrimination, harassment at network

The suit is now headlined by Kelly Wright, a black reporter and anchor who has been with Fox News since 2003. Wright claims that he “has been effectively sidelined and asked to perform the role of a ‘Jim Crow’ — the racist caricature of a Black entertainer.”

Wright’s allegations involve, among others, recently fired Fox News host Bill O’Reilly and current network co-president Bill Shine.

The suit claims that Wright was shunned from O’Reilly’s now-canceled program, “The O’Reilly Factor,” and that Shine “has demonstrated an obsession with race when it comes to discussions with Mr. Wright, including regularly asking him, ‘how do Black people react to you’ and ‘how do you think White viewers look at you?'”

In one alleged example, Wright claims that he was rebuffed in his efforts to show a series of positive stories about the African-American community on the “Factor” because, according to the complaint, “it showed Blacks in ‘too positive’ a light.”

Wright is one of 13 plaintiffs, all people of color who are either current or former Fox News employees, to sue the network in the last month charging racial discrimination.

The litigation began last month, when two black women filed a lawsuit saying they faced “top-down racial harassment” from Judith Slater, Fox’s now-former comptroller.

The two plaintiffs, Tichaona Brown and Tabrese Wright, accused Slater of making a number of racially insensitive remarks. CNNMoney has been unable to reach Slater for comment.

Fox said that it fired Slater on February 28, upon learning of the allegations. Attorneys for the 13 plaintiffs say Fox’s assertion that it acted swiftly is “completely false.”

A separate complaint filed Tuesday on behalf of Adasa Blanco, a former senior disbursement coordinator in Fox News’ accounts payable department, alleges that “Slater was terminated because Fox knew this would become a public matter and wanted to salvage its reputation.”

Blanco, who claims her repeated complaints about Slater’s behavior were ignored, is seeking redress for “substantial monetary damages and severe mental anguish and emotional distress.” The suit targets Fox News’ top lawyer, Dianne Brandi.

Fox News pushed back hard on the allegations levied in each complaint on Tuesday.

“FOX News and Dianne Brandi vehemently deny the race discrimination claims in both lawsuits,” a Fox News spokesperson said. “They are copycat complaints of the original one filed last month. We will vigorously defend these cases.”

The complaints filed Tuesday also included allegations from Musfiq Rahman, described in the court document as “a dark-skinned Bangladeshi” who previously worked in Fox’s payroll department.

Rahman, the complaint asserts, “suffered unconscionable and unrelenting race discrimination,” including an awkward encounter in 2014 with former Fox News chairman Roger Ailes.

According to the complaint, Rahman mistakenly entered Ailes’s office on the second floor.

“The fallout for Mr. Rahman’s ‘mistake’ was swift and severe,” the complaint says. “Ailes was furious and his paranoia about being attacked came to the forefront. That same day, Ailes ordered that a wall be constructed immediately in his personal office to act as a barrier to entry.”

It goes on to say that, the following day, Rahman and “a number of Black employees in the Accounts Receivable and Accounts Payable Departments, had their security passes to the second floor revoked.”

Tuesday’s filings represent a continuation of what has been a nightmarish month for Fox News and its parent company, 21st Century Fox. O’Reilly, long the top-rated host in cable news, was ousted last week following a New York Times report detailing settlements paid to five women who had accused him of sexual harassment or verbal abuse. O’Reilly has denied the merits of all the claims against him.

The revelations of O’Reilly’s settlements came nine months after Ailes was forced out of Fox amid sexual harassment allegations against him. Ailes has vigorously denied the allegations.

Douglas Wigdor and Jeanne Christensen, the attorneys representing all 13 plaintiffs, said in a statement Tuesday that 21st Century Fox “has been operating as if it should be called 18th Century Fox.”

“We sincerely hope the filing of this race class action wakes 21st Century Fox from its slumbers and inspires the Company to take a conciliatory and appropriate approach to remedy its wrongs,” the attorneys said.

 
 

Tags: , , , , , , , ,

ANOTHER Chumph Smackdown! Federal Judge Rules Executive Order Unconstitutional

I can imagine the Chumph can’t wait to get his stooges on the benches across America so he can twist and destroy the Constitution…

But right now he is stuck with those that are in place.

Image result for judge smacks trump

On the Chumph “Executive Order” on Sanctuary Cities, withdrawing all Federal funding...

“Although the Government’s new interpretation of the Order  is not legally plausible, ineffect it appears to put the parties in general agreement regarding the Order’s constitutional
limitations. The Constitution vests the spending powers in Congress, not the President, so the Order cannot constitutionally place new conditions on federal funds. Further, the Tenth Amendment requires that conditions on federal funds be unambiguous and timely made; that they bear some relation to the funds at issue; and that the total financial incentive not be coercive.Federal funding that bears no meaningful relationship to immigration enforcement cannot be threatened merely because a jurisdiction chooses an immigration enforcement strategy of which the President disapproves.”
Image result for judge smacks trump

Suggest the Chumph have his wife move to the White House and read this to him

Image result for trump cartoon

 

Tags: , , , , , ,

Whoops! Flynn Broke the Law!

This has gotta hut those die-hard Chumph defenders!

More evidence of why Chaffetz is jumping the rotted, rusty, Chumph scow.

More evidence Flynn will be the first to sing!

Image result for Michael Flynn Stool Pigeon

Flynn likely broke the law by failing to disclose foreign payments, House Oversight leaders say

Image result for Michael Flynn CanaryFormer national security adviser Michael Flynn likely broke the law by failing to disclose foreign income he earned from Russia and Turkey, the heads of the House Oversight Committee said Tuesday.

Committee chairman Jason Chaffetz (R-Utah) and ranking member Elijah Cummings (D-Md.) said they believe Flynn neither received permission nor fully disclosed income he earned for a speaking engagement in Russia and lobbying activities on behalf of Turkey when he applied to reinstate his security clearance, after viewing two classified memos and Flynn’s disclosure form in a private briefing Tuesday morning.

“Personally I see no evidence or no data to support the notion that General Flynn complied with the law,” Chaffetz told reporters following the briefing.

“He was supposed to get permission, he was supposed to report it, and he didn’t,” Cummings said.

 

 

Tags: , , , , , , , , , ,

Another Conservative Icon, Rush Limbaugh Radio Headed for the Dumpster

Oh my…Add to the death toll of conservatwit blowhards…

Rush Limbaugh, Sean Hannity face uncertain futures with iHeartMedia

Image result for rush limbaugh

24k Gold Microphone for sale…Cheap!

Top radio station owner and programming syndicator says it might not exist in 12 months

The parent company of iHeartCommunications, which syndicates programs by conservative talk-show hosts Rush Limbaugh and Sean Hannity, appears to be headed toward bankruptcy.

In a statement filed last week with the Securities and Exchange Commission, the federal agency charged with regulating companies that offer investments to the public, iHeartCommunications’ parent company, iHeartMedia Inc., said that it had “substantial doubt” that it would be in business by the middle of next year.

Beyond syndicating shows by Limbaugh, Hannity and other hosts like Steve Harvey and Ryan Seacrest, iHeartCommunications owns and operates more than 800 radio stations. It also sells ads on thousands of billboards across the country.

The radio industry as a whole has been fading away, not because people aren’t tuning in but rather because advertisers have been shifting their dollars to the online world where performance can be measured much more effectively, according to radio industry veteran Seth Resler: “What many people don’t realize is that the job of a radio salesperson is getting harder as more and more clients start thinking about advertising as a science and not an art,” Resler wrote. “As an industry, we simply aren’t providing them with the tools they need to compete against these new mediums.”

According to a 2016 Pew Research Center report, more than 90 percent of Americans said they have listened to radio via an online or broadcast form in a given week.

The ad challenge is made worse for iHeartCommunications since many of its stations feature a conservative talk format whose audience is literally dying off. According to industry figures, the age of a talk show listener is about 67. Further complicating things for the company has been that its top host, Limbaugh, has immersed himself in several controversies in recent years, such as the time he called a liberal activist a “slut” on the air.

Being in an expensive, dying and controversial industry isn’t good for stock prices, which is why in 2008, iHeartCommunications became a wholly owned subsidiary of iHeartMedia in a $24 billion stock buyout transaction initiated by Bain Capital, the investment firm for which past GOP presidential nominee Mitt Romney labored for many years.

That buyout option saddled iHeartMedia with a huge amount of debt, almost $350 million of which is about to come due, according to MarketWatch reporter Ciara Linnane.

In December ratings agency Moody’s said that iHeartMedia had a “negative” outlook, a sign that its already junk-level bond rating might be downgraded even further.

According to Reuters, iHeartMedia is trying to kick the debt can further down the road by trying to pay off its maturing bonds by purchasing other ones while undergoing yet another corporate overhaul.

But this time, the company’s bondholders aren’t playing along. Per Reuters, a group that claims to represent more than half of the company’s lenders are refusing to cooperate with the restructuring plan, meaning that there is a very real possibility that iHeartMedia may have to declare Chapter 11 bankruptcy in order to evade its creditors.

Should such a restructuring happen, there’s a very real chance that it could allow iHeartMedia to force Limbaugh, Hannity and its other top talents to renegotiate their contracts for a lower payment amount. Of course, that’s assuming that there would be any takers on what are likely to be bonds that would be sold at fire-sale prices.

Will Rush Limbaugh need a government bailout?

 
Leave a comment

Posted by on April 25, 2017 in Faux News, Second American Revolution

 

Tags: , , , , , , , ,

More Evidence of Flynn’s Treason and How He Was Paid By the Russians Through Turkey

The Chumph’s boy Flynn offered up testimony in exchange for not being prosecuted…He thought he could offer a deal and testify only on his own terms, and pick and choose what he disclosed.

The Government, and Congress shot down that ploy…Quickly.

Apparently Flynn didn’t know how much the Government had on his ass.

He is not looking at “11 Years in Twelveworth”…

He is looking at half the next century in a hole in the ground out west with no windows. If he dies before the sentence is up – They may just bury him in the Deseret in a cell to serve out the rest of his term.

He is gonna squeal! Or serve some really long hard time.

Ditto for the other Chumph co-conspirators.

And there isn’t a damn thing the Republican co-conspirators in Congress can do about it…Which is why Chaffetz jumped ship. At some point they are going to get around the Republican traitors who tried to derail the investigation.

In Russia, almost all roads in major business lead to the Putin Cartel. An international criminal Cartel which controls not only the organized crime, but oil, natural gas, and other industries.So Flynn ultimately was on Putin’s payroll, as was Carter Page, and Paul Manafort….And Putin’s Bitch.

Ain’t nobody giving a fired (Flynn had been tossed out of the Military) and disgraced US General $600,000…To do anything legal.

The only real question left is…Did they get Sessions too?

Flynn’s Turkish lobbying linked to Russia

The former national security adviser’s client had business dealings in Russia and worked with an executive in Russian oil companies on Turkish lobbying projects.

170424-Michael-Flynn-AP_17089851495505.jpgThe Turkish man who gave Mike Flynn a $600,000 lobbying deal just before President Donald Trump picked him to be national security adviser has business ties to Russia, including a 2009 aviation financing deal negotiated with Vladimir Putin, according to court records.

The man, Ekim Alptekin, has in recent years helped to coordinate Turkish lobbying in Washington with Dmitri “David” Zaikin, a Soviet-born former executive in Russian energy and mining companies who also has had dealings with Putin’s government, according to three people with direct knowledge of the activities.

This unusual arrangement, in which Alptekin and Zaikin have helped steer Turkish lobbying through various groups since at least 2015, raises questions about both the agenda of the two men and the source of the funds used to pay the lobbyists.

Although Turkey is a NATO ally, its president, Recep Tayyip Erdogan, has grown increasingly authoritarian and friendly with Putin. And the hiring of Flynn by Alptekin came at a time when Flynn was working for Trump’s campaign and Putin’s government was under investigation for interfering with the U.S. election.

Flynn’s lawyer, Robert Kelner, declined to comment. In a filing with the Justice Department, Flynn said he relied on assurances from Alptekin that he was not directly or indirectly funded by a foreign government. But shifting explanations and a web of business ties raise questions about the arrangement.

Flynn has offered evolving accounts of his lobbying work for Alptekin. In September, Flynn reported his client as a Dutch shell company owned by Alptekin. After being forced to leave the White House — reportedly because he lied to Vice President Mike Pence about his conversations during the transition with the Russian ambassador — Flynn filed new paperwork in March acknowledging that his lobbying work “principally benefitted” the Turkish government.

The revelation of Russian business ties to the man who hired Flynn — which has not been previously reported — threatens to complicate the White House’s struggle to escape the shadow of the FBI investigation into whether members of the Trump campaign coordinated with Russian agents.

Flynn has been a focus for concerns about Russian ties to both the Trump campaign, for which he was a key adviser and surrogate, and the Trump administration, in which, as national security adviser, he had access to the most sensitive state secrets.

He also has a history of failing to disclose ties to Russia. His original White House ethics disclosure failed to include payments from Kremlin propaganda network RT and two other Russian companies. The RT payment was for a paid speech Flynn gave at a Moscow gala where he sat at the same table as Putin.

A White House spokesman declined to comment.

Zaikin declined to be interviewed but said in an email that he wasn’t involved in Flynn’s lobbying and doesn’t know Alptekin.

Alptekin, in an interview, said he hired Flynn with his own money and did not coordinate any lobbying for the Turkish government. He also denied knowing Zaikin.

But Alptekin acknowledged that he has attended events and met with leaders of the Turkish Heritage Organization, a Washington-based group of Turkish-Americans loyal to Erdogan. The organization was started when Zaikin asked a Washington-based international political consultant named John Moreira to help set it up, Moreira told POLITICO.

Asked why Zaikin — who is not Turkish and has no apparent ties to Turkey — would be organizing a Turkish heritage organization, Moreira said he thought Zaikin had Turkish friends and business associates.

“I don’t know who David was working for. He just asked me to do this,” Moreira said.

Moreira said he was paid to help manage the heritage organization but would not say by whom…

 

Tags: , , , , , , , , , , , ,

 
%d bloggers like this: